1- روشن نبودن مودم.
2- از ارتباط صحیح خط تلفن با پورت مودم اطمینان حاصل فرمایید به این شکل که از سالم بودن سیم تلفن و دو شاخ متصل به پریز مطمئن شوید.
3- اگر مودم شما به وسلیه نویزگیر یا Splitter متصل است آن را بیرون آورده و مودم را مستقیم به پریز تلفن وصل نمایید و تمامی دستگاه های تلفن که به شماره ی ADSL متصل است را از پریز بیرون بکشید.
4- متصل بودن مودم به دوشاخه ضد برق ( لطفا از این که دو شاخ های تلفن شما از نوع ضد برق نباشد اطمینان حاصل فرمایید.)
5- خط تلفنADSL نباید به صفر بند و سانترال متصل باشد.( البته راهکارا هایی برای اتصال هست که بعدا توضیح داده خواهد شد.)
6- اگر مراحل بالا جواب نداد مودم را از ورودی ساختمان چک بفرمایید.
به این شکل که سیم اصلی مخابرات را از سیم کشی داخلی ساختمان جدا کنید و مودم را با سیم تلفن کوتاه و سالم به مودم متصل نمایید
اگر چراغ لینک ثابت شد سیم کشی داخلی ساختمان شما مشکل دارد
و این امر را به یک سیم کش وارد بسپارید و مواظب باشید سیم تلفن ADSL از کنار کابل برق رد نشده باشد و حتما از سیم استاندارد تلفن استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.
در پایان اگر چراغ لینک از ورودی ساختمان ثابت نشد با بخش پشتیبانی فنی ADSL تماس بگیرید تا از مخابرات چک شود.